Cada proposta consta de continguts literaris i històrics, així com espais de reflexió a l’entorn dels certàmens i una proposta de creació literària pròpia. D’aquesta manera, l’alumnat pot conèixer els Jocs Florals des de tres perspectives diferents:
L’alumnat recorrerà la història dels Jocs Florals, coneixerà com se celebra un certamen literari i quins premis s’hi ofereixen, llegirà i treballarà una poesia premiada i podrà crear una poesia pròpia.
Proposta Guia competencialL’alumnat coneixerà la història dels Jocs Florals a través de la lectura de textos. També identificarà els elements d’un certamen literari: el centre convocant, el jurat, els premis, els discursos, etc.; llegirà i treballarà poesies premiades i en podrà crear una de pròpia.
Proposta Guia competencialL’alumnat analitzarà com els períodes de guerra i d’exili han afectat la celebració dels Jocs Florals i el contingut temàtic de les obres i dels discursos. Realitzarà un estudi comparatiu entre diverses obres premiades i crearà poesies pròpies relacionades amb aquest estudi.
Proposta Guia competencialGuia didàctica pel professorat d’ESO i Batxillerat. Continguts docents d’actualització sobre els Jocs Florals aplicables als diferents nivells.
Document2017 © Universitat de Girona Nota Legal | Política de cookies | Accessibilitat | Disseny i programació web: Blaupixel.com